PR článek jako nenásilná reklama


Když se řekne pr články, tak asi přemýšlíte, jak se takové články liší od těch ostatních? Na první pohled ničím, protože tak jako ty běžné, i tyto mají nějaký nadpis a obsah.

Jejich účelem však není informovat čtenáře, co se někde stalo nebo bude dít, ale spíš propagovat určité produkty a služby a to docela zajímavým a čtivým způsobem.

Pr články neboli Public relations patří k efektivním nástrojům SEO a internetovým reklamním tahům.

tužka a blok

Vytvářejí dojem nějaké iluze, při které vám vůbec nedojde, že jde vlastně o jakousi reklamu. Vzbuzují ve vás důvěru, protože žijete při čtení v domnění, že jde o běžný redakční článek. V tomto případě vás však autor nenápadně láká na nějaký produkt či službu. A věřte nebo ne, zafunguje natolik, že na ten zpětný odkaz skrytý v textu kliknete.

A to je právě ten úspěch, který přinášejí tyto druhy článků. Přivést na www co nejvíce uživatelů, kteří si vaše stránky nejen prohlédnou, ale také si nějaký produkt koupí či danou službu využijí.

Jedná se tedy o články s různým obsahem, které jsou vlastně skrytou reklamou a účinně působí na konkrétní cílovou skupinu čtenářů. Můžete je tedy publikovat na serverech, kde je konkrétní cílová skupina, kterou právě vy potřebujete.

veřejná diskuze

Výhodou je, že nejde vůbec o nějakou agresivní reklamu, která vám vyskakuje na obrazovce nebo vám někdo doslova násilně vnucuje nějaký produkt či službu. Ale jde o reklamu, která je nenápadná, příjemná a ke všemu zajímavá. Uživatelé jí proto nevnímají nijak negativně.

Slouží také k optimalizaci webových stránek, díky linkbuildingu a klíčovým slovům a výsledkem je skvělá pozice ve vyhledávačích.

Pokud tedy přemýšlíte nad efektivní a nenásilnou reklamou, tak tímto způsobem rozhodně nic nepokazíte ani nikoho nenaštvete. Tato forma propagace má dokonce lepší výsledky, než různé bannery, letáky a podobně.